تات نویس

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان | هزار جام نخورده که در رگ تاک است

تات نویس

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان | هزار جام نخورده که در رگ تاک است

دگراندیشان، اقلیت، یا هر نام دیگری!

اگر از من بپرسند مهمترین نقطه ضعف این ساز و کار که انتخابات نام دارد را بگویم. شاید نه به اختیارات معلق و نامعلوم رییس جمهور اشاره کنم، نه به متولیان متعدد هر کار، نه به شورای نگهبان و تحجری که به خرج می دهد، نه حتی غیبت هاشمی رفسنجانی، حتی می توان در حصر بودن نامزدهای دور قبل را هم در برابر آن چه حال می خواهم بگویم فعلا کنار نهاد!

مساله این جاست. تمام نامزدها یا نمیخواهند قبول کنند (کسانی مانند جلیلی، حداد، ولایتی) یا با زیرکی سکوت می کنند و اهمیت خاصی نمی دهند (قالیباف، رضایی) و یا جرات و امکان اظهار نظرشان را ندارند (روحانی، عارف) که امروزه هستند کسانی در ایران که یا مسلمان نیستند، یا به انقلاب اسلامی اعتقادی ندارند، یا به هر دلیلی تمایل به همراه آرمان های امام و رهبری ندارند و آنها نیز مانند تمام شهروندان دیگر حق زندگی و برخورداری از رفاه آن طور می خواهند را دارند.

خیلی صریح می خواهم بگویم، بسیاری از ایرانیان امروزه اعتقادی به حجاب ندارند، دوست دارند از شبکه های خارجی استفاده کنند، می خواهند حداقل در فضایی محدود و خصوصی در اختلاط و زندگی به سبک آن چه در رسانه های خارج از ایران می بینند بپردازند.

هیچ اشکالی ندارد، تا آن جا که مزاحم کسی نشده اند. قطعا حکومت موطف است تدابیری بیندیشد که این ها بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران آن طور که می خواهند زندگی کنند. حتی اگر دیدگاهمان به این قسمت از مردم آن طور باشد که آنها را نوعی دردسر و اضافی تلقی کنیم، این بهترین راه حل برای حل این "معضل" است. یک میلیون نیروی گشت ارشاد هم نمیتواند مساله را حل کند.

حتی در عربستان سعودی هم شما می توانید جایی را پیدا کنید که مشروبات الکی که بر تولید و فروش آنها نظارت وجود دارد بخرید.

اما اینجا کاندیدهای ما در مناظره فرهنگی از آوردن نام موسیقی وحشت دارند! سعی میکنند به جای موسیقی بگویند هنر!

و همین مساله بعدها دردسرهایی درست می کند که حلشان گاه غیر ممکن است.


پینوشت:

حالا ما می گوییم این جای کار خراب است و این غده روز به روز بزرگتر می شود، شما بگویید ما فتنه می کنیم!

ضمنا:

https://www.facebook.com/TatNevis

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد