تات نویس

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان | هزار جام نخورده که در رگ تاک است

تات نویس

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان | هزار جام نخورده که در رگ تاک است

مناظره فرهنگی - چهره جلیلی!

با اعلام این که همان طور که می بینید بازگشته ام، عرض شود که بلاگ اسکای مدتی است به دلیل به روزرسانی تعطیل است. همین شد که دوباره مزاحم بلاگفا شدم تا اندکی سر مخاطبان گرامی را درد بیاورم!!!

من مناظره ها را دیدم، به نظرم در این مناظره فرهنگی نکته مثبت این بود که سعید جلیلی بسیاری از مواضع خود را اعلام کرد.

نگاهش به هنر، اشتغال زنان، ظرفیت ها، تهدیدهای هنر، اینترنت، آزاد بودن دانشجویان در دانشگاه، ارتباط استاد شجریان با انحصار در هنر (!) و خلاصه از کلی گویی هایی که هر چند زیاد شنیده ایم اما در مناظره گفته شدنشان بحثی دیگر است.

صرف نظر از این که مشابهت های بسیاری بین سعید جلیلی و یک دانشجوی کارشناسی سال دوم دانشگاه عضو بسیج دانشجویی یا تشکل ساختگی "انجمن مستقل" به کجا بر می گردد و چرا ایشان همان قدر خام و همان قدر آرمان گرا نشان می دهند؛ و این که این ضعف گفتمانی که در صحبت های ایشان هست دلیلش چیست، این موضع گیری ها را میتوان هم برای جلیلی و هم برای مخالفانش به فال نیک گرفت!

همین طور این که بیجهت نبوده است که به گفته شاهدان عینی تبلیغات روی چهره سعید جلیلی دو سال است توسط تشکل های دانشجویی آغاز شده است. از وی به عنوان "آبروی ایران" و "مدافع حیثیت کشور" نام برده شد و در عکسهای بسیاری که از مناجات و ادای فریضه های مذهبی شخصیت مذهبیش بسیار تبلیغ شد.


برای اصلاح طلبان این روشن گفتن سعید جلیلی "پرده افتادن" از اندیشه هایش تلقی شده و آرای او را کاهش می دهد، یا شاید هواداران آنها احساس خطر کنند و پای صندوق بیایند و برای سعید جلیلی این اعلام موضع یعنی این که ایشان روی نیروهایی بسیجی حساب ویژه ای باز کرده است و می خواهد خود را به آن تحلیل های "فتنه - فراماسون - حجاب - مدیریت جهان" نزدیک کرده و شاید فکر می کند که رای هر بسیجی بیش از یک رای می ارزد!!! بالاخره این مواضع شاید بتواند آن دختر خبرساز را که از او خواسته به قرآن قسم بخورد فدایی رهبر است راضی کند.

درباره مناظره حرف بسیار است. همین یک مورد باشد. برای باقیش و از مناظره مهمترها باز می گردم!!!

پینوشتها:

1.

ادامه دارد...

2.

طبق معمول اعلام نظر آزاد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد